Ontvangst

U heeft een nieuwe klant uitgenodigd voor een kennismakingsbezoek . Zorgvuldig heeft u het personeel geïnstrueerd, extra opgeruimd, de bedrijfspresentatie afgestemd op uw potentiële opdrachtgever, kortom u bent er klaar voor. Wat kan er mis gaan?

De eerste indruk telt!

  • Uw klant arriveert met de auto, het bedrijfsadres wordt door de navigatie een paar honderd meter verder aangegeven. U heeft geen herkenbare bedrijfsnaam of nummering.
  • Er is geen parkeergelegenheid vrij door personeel of locatie in de directe omgeving.
  • Uw klant staat voor uw ingang, deze is afgesloten en de deurbel wordt niet opgemerkt.
  • De klant komt door de ingang in de entreehal. De hal heeft een aantal deuren en een trap omhoog.  Of er is een onbemand loket in de muur opgenomen dat zicht geeft op een aantal werkplekken.
  • Uw klant is opgemerkt en wordt vriendelijk begroet, waarna uw personeel zijn of haar weg vervolgt.
  • Etc.

Bovenstaande voorbeelden maken duidelijk dat het ontvangen van uw opdrachtgevers meer is dan de ontvangst in uw kantoor of presentatieruimte en het schudden van de hand. De totale ontvangst draagt bij aan de indruk en zal moeten aansluiten bij uw presentatie op internet, brochures en uw persoonlijke verhaal.

Presentatieruimte

Heeft u bedrijf de specifieke wens voor een ontvangst- of presentatieruimte?

Een presentatieruimte kan een vergaderruimte zijn met presentatie middelen als digibord en beamerprojectie, maar ook een showroom met presentaties van uw product.
In een presentatieruimte wordt het bedrijf en product zorgvuldig gepresenteerd. Als bedrijf weet u als geen ander waarin u of uw product zich onderscheid. Deze kennis zal “heer & meester” gebruiken voor het ontwerpen van uw presentatieruimte. Daarnaast heb ik veel kennis opgedaan met betrekking tot verlichting, geluid, beluchting en verwarming, showelementen etc. bij het ontwikkelen en bouwen van boardrooms, speciale werkplekken en museale inrichtingen.

 

Klantbeleving verbeteren door de Welkom Quick Scan

Deze scan is bedoeld voor bedrijven die zich willen handhaven of groeien in de huidige markt. De Welkom-Quick-Scan is een brede inventarisatie van hoe het bedrijf overkomt op zijn klanten.

Bij interieurarchitectuur gaat het om het creëren of ondersteunen van een beleving. Met mijn kijk en ervaring toets ik de presentatie en uitstraling van het bedrijf. Mijn beleving leg ik vast in een schriftelijke rapportage. Voor bedrijven die hun herkenbaarheid en uitstraling willen versterken is dit een onafhankelijk hulpmiddel.

Als interieurarchitect zal ik uw wensen en verwachtingen toetsen aan een klantbeleving en dit onderbrengen in een plan van aanpak voor de ontvangst, de klantbenadering en uw bedrijfsidentiteit.
In dit plan van aanpak worden het programma van eisen, de logistiek, ontvangstmethode en uw bedrijfsherkenning omschreven en getoetst. Op basis hiervan  kan bijvoorbeeld een schetsontwerp worden gemaakt waarin de ontvangst visueel wordt gemaakt. Bijvoorbeeld door het ontwerpen van een ontvangstbalie op maat , die naast een volwaardige werkplek ook de uitstraling van uw bedrijf ondersteunt.

Bouwvergunningen

Bij het wijzigen van de gebruiksfunctie of het aanpassen van de bouwkundige plattegrond dient er een bouwvergunningsaanvraag te worden ingediend bij de gemeente. Hiervoor zal het schetsontwerp verder uitgewerkt moeten worden naar bestektekeningen die voldoen aan de wettelijke eisen.
Bij “heer& meester” vindt u de kennis en kunde voor het opstellen van een programma van eisen, het maken van een ontwerp, het uitwerken naar bestektekeningen, het budgetteren en begeleiden van de uitvoering.

Wilt u meer informatie?

Neem vrijblijvend contact met mij op via 06 – 205 34 834 of stuur een e-mail. Ik sta u graag te woord.